Kampen att må bra?

Idagens samhälle...hur lätt är det att må prima när man har alla dessa måsten.Det är inte konstigt att det är så många som är sjuka och går in iväggen.
Jag har alltid varit "ett sjuk barn" och när jag blev äldre så fick jag veta vad min sjukdom hete + så hade jag fått en följd sjukdom på "köpet".
Jag fick många år kämpa med det indre innan man kan kämpa med det fysiska.
Vad spelar det indre för roll om man har en fysisk sjukdom?

Idag vet man mycket mer hur stor roll det psykiska spelar.
Mår du inte bra i det indre,hur kan du då förvänta dig att det yttre ska må bra?
Psykisk och fysisk hälsa går hand i hand och jag har själv personligen kämpat i många år med min trasliga barndom.Jag ångrar inte en sekund om allt jag gått igenom för jag har fått arbeta och komma otroligt långt med mig själv.

Jag tror oxå mycket på allternativ behandling.Jag har provat på hypnos i några månader och gör några behandlinga här hemma än idag och lika så meditation.
Är ditt indre i balans då mår det yttre mycket bättre.
I mitt fall blir jag aldrig frisk men jag kan göra mycket som gör att jag klarar min vardag.

Lycka och glädje är inget man får utdelad av någon eller något...det är något som varje individ för stäva och arbeta med själv för att uppnå.
Man kan aldrig lägga sitt mående i andra händer utan man har själv det stora ansvaret om hur man ska må,lika så kan man välja och se på saker och ting med "andra ögon".
Man lever sitt liv för sin egen skull,vill man må bra så är det upp till var och en att göra det....det är en lång process och man har ett helt liv på sig att lära sig och göra misstag.

Mina två solstrålar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0