Motivation


Detta här med min mat och allt annat.Det går inte alls bra och jag har inte motivationen alls.
Jag är ganska van att vara jämnfet även om jag inte alls vill se ut så här så är inte detta tillräcklig motivation.
Man skulle kunna tro att det räcker med att man inte vill se ut så här men det gör det inte.Den motivationen är inte nock för mig.
Sen vet jag oxå att äta samma sak hele tiden är inte bra och därav får man brist på något och sen kroppen skriker efter det.Kampen vinner alltid kroppen.

Jag känner att jag behöver mer kunskap om mat,förstå varför kroppen gör som den gör och jag har köpt denna bok åt mig sj och ska se om det kan få igång motivationen.

Min älsta syter har pratat om denna kost innan med mig då många som äter denna får mindre värk.Kan ju låta som en dröm och vill inget annat men jag har ju min magsjukdom som bandlyser fett!Jag blir så dålig av det och sätter igång ett svårt skov hos mig MEN jag känner ändån jag vill läsa mer om detta.

Så här som jag ser ut idag har jag sett ut sen jag va 16-17år och är 26år idag.Jag räkna kcal och gick ner 12kg men sen när pappa blev så mycket sjukare och låg på sjukhus och sen somna in så är jag inte mentalt stark längre.Att bli SMAL är inte högst på min lista.Där imot vill jag må bättre och äta bättre och när man gör detta så går man ner i vikt men det är inte det jag vill sträva efter just nu.
Det viktigaste är att äta bra och må bra.Man får ha små mål åt gången och det ska bli mitt mål MEN jag behöver kunskap!

Jag vill inte vara och se ut som jag gör...men istället för att sätta höga krav så får man ta en bit i taget och sen faller de andra naturligt på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0