Saningen svider...attans

den totala viktuppgången nu sen pappa gick bort (april) har jag lagt på 7kg.
Jag höll på att dö när jag stod på vågarna.
Den gamla vågen väger jag 3-4kg mindre och den vågen gillar jag bäst men den är tyvärr inte ärlig.

Det har helt enkelt inte fungerat att räkna kcal...jag mår inte lika bra längre heller av det.De första månaderna och året fungera det kanon men sen gick det ej mer.

Jag gick först ner 12kg sen av de har jag gått upp 7kg.
Nå ja kan tillägga att det är inte bra att äta så lite under en lång tid och har kroppen legat på spar låga så länge så räcker det att äta något annat så lägger man på sig.
Jag rör ju mig varje dag ändån men ändån 7kg+ och det är inte muskler.

Jag ska prova LCHF och se om de fungerar.Jag har läst på en del och köpt en bok som kommer nästa vecka.Jag känner att jag måste ta tag i mig nu.
JAg har blundat för mitt ätande och äter så pass mycket så kroppen blir dålig som illamånde eller andra symtomer(behöver inte gå in på det här men problem har jag)
Jag vill inte må dåligt mer.Jag vet att kropp och själ hör ihopa och jag hoppas att jag kan klara detta.
Ska bli skönt att tänka på något annat och äta sånt som jag undvikit i flera år.
Man är aldig färdiglärd och jag ser framimot detta=)
Det positiva är att denna mat har en positiv egenskap på värken och det ser jag framimot,och vet oxå att magsjukdommen blir värre men den kan oxå bli bättre då den vant sig.=)

Dag ett på Lchf


Kommentarer
Postat av: Sarah

Hejsan gumman. Men det är väl inte hela världen att du gått upp lite. Jag tycker du ser hur bra ut som helst. Hur smal vill du bli? Vad väger du nu eller vad vill du väga? DU ska vara nöjd med dig själv för inte många har en så snygg kropp som dig :) Kram

2010-12-05 @ 14:02:19
URL: http://sunlightsymphony.blogg.se/
Postat av: Sarah

Okej jag förstår :) Jo då de e bra med henne de läkte rätt snabbt i somras. Men man fick hålla extra koll hela tiden i och med värmen. Men idag syns de inte ens om man tittar i tassen på henne :) Kram

2010-12-05 @ 16:40:09
URL: http://sunlightsymphony.blogg.se/
Postat av: Erika - VIKTKAMPEN , - 14,4 KG!

Hej.

Alltså du ska inte äta7dricka så mycke grädde osv. Mejeriprodukter kan en del inte alls äta för de går upp i vikt. De är såå olika. Det där var bara ett "snitt" :) lycka till

2010-12-05 @ 18:20:55
URL: http://junigirl.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF-kosten

Svar: sen jag började med LCHF så har jag börjat kolla mer och mer på innehållsförteckningen, vill du gå ner i vikt så håll dig under 5 kolhydrater per 100 gram födoämne.



Sen äter jag inte så himla mycket mejeriprodukter heller, går inte ner lika mycket då. Men man får testa sig fram och se vilket som passar. Och jag fuskar aldrig, jag kör strikt!!

2010-12-05 @ 20:31:04
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF-kosten

Svar: sallad till måltiderna är helt okej, men se bara upp med vad som innehåller mycket kolhydrater.



Till frukost brukar jag äta créme fraiche, 2 msk linfrö och några hallon. Linfrö håller igång magen nu när du tar bort potatis, pasta m.m. Men MAX 2 msk per dag får du ta.



En annan sak du kan göra om du vill ha grädde i måltiderna är att göra omeletter, på så vis får du i dig grädden och det fettet!!

2010-12-05 @ 20:55:11
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Giz

sv: ja låren är skitsvåra:/ antagligen det sista som kommer försvinna på mig-_- suck. Men men, bättre med lite kraftigare/normala lår än små tändstickor till lår, det är nämligen inte heller så snyggt...

2010-12-05 @ 22:50:27
URL: http://SweGizmo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0