Tips för er med litet innehåll i plånboken

Jag är nog inte den enda som lever på lite pengar.Men bara för att man har lite mindre inkomst än andra så innebär inte detta att de ej finns bra smink och skönhetsprodukter.
På jobb(Cubus) så rear vi ut en massa kläder,smink,sköhetsprodukter m.m
Priset för de som är nedsatt är olika och jag har provat två saker.

Denna kosta bara några 10:or och jag tycker faktiskt om denna.Man känner sig ren och hyn får en bra lyster och man ser frisk ut.Jag upplevde oxå att pormaskarna minskade RADIKALT redan först gången jag använde den.Aboslut vädr pengarna.



Denna ser lite billig ut och normalt pris ligger den på 95kr.Inte så dyrt kan jag tycka men nu kostar den 57kr!!
DESSUTOM....så finns de i den ljusaste nyansen som är mycket svår att hitta.
Den ljusaste färgen heter 01 PALE och den är samma nyans som nr 01 IVORY och ivory är jätte svårt att hitta men finns i de dyrare märken men då får man betala ca 230kr och uppåt och det känns lite för dyrt för mig.
Istället har jag köpt nr 02Nude och blandat ut med min dagkräm.
Så ni blekfisar som är lika blek som MOI så passa på....jag tror jag ska hamstra en flaska till idag på jobb.

MEN självklart med Alla foundation ska man toppa med puder och vill man inte se "målad" ut så finns det trasparent puder som bara ger sminket en MATT YTA alltså INGEN FÄRG.Är inte detta perfekt?
Det jag användet är denna:

Alltså det spelar INGEN roll vilken hudfärg du har för detta puder har ingen färgpigment i utan dess uppgift är bara att fixera sminket och ger en matt finish.
JAg använder en stor borste så de ej blir för mycket puder för då träder de små rynkerna fram;)


Kommentarer
Postat av: Jill

Åh, spännande :) vad var din tanke? Jag åker tillbaka till Sverige den 20 December. Men jag kommer inte åka tillbaka till Las Palmas efter det. Jag hade velat åka och hälsa på i sverige. Men iom att jag går i skolan så går inte det :(

Jag hade kunnat ta en vecka ledigt och gå en vecka längre sen. Men då måste jag gå i skolan på julafton. Det vill jag inte, då vill jag vara i sverige :(

2010-11-04 @ 19:26:42
URL: http://jilla.blogg.se/
Postat av: Jill

Åh, typiskt!! Det hade varit jätte kul om du kom! Vi får åka hit en annan gång, så ska jag visa dig all bra shopping, för det finns massor.

Men någon Oslo kryssning har jag aldrig varit på.. än.

jag kommer flytta till min norska man ja :). Jag har ju varken hem eller jobb i Sverige.

Men vi kommer kanske till Sverige sedan. Men vi gör så här till en början med.

2010-11-04 @ 20:40:03
URL: http://jilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0