Vem vann denna kamp?

I snart 6månader har jag kämpat med blötmat till tezzi som kostar mig ca 1200tusen varje månad!
Det är vetrinär foder som har högt kaloriinehåll till de katter som är små imaten.I blötmaten måste hon få i sig 180g-200g/dygn medans i torrisar 30-40g.

Jag fick ett torrfoder av eukanuba som är endån ett ok foder då de ej innehåller så mycket kolhydrater.(katter ska inte äta kolhydrater och det är onaturligt för dem,och får följdsjukdommar efter några år av det oxå)
Tezzi hade ätit dåligt den dagen och tänkte att jag stör på lite torrisar och mycket väl åt hon upp det.
Dagarna gick och hon lärde sig att ENBART äta torrisarna.
Nu har jag fått ge mig....idag kör vi enbart torrisar och ser hur hennes mage fungerar.
För sen i lördes vi tillförde de lilla torrisarna så har magen faktiskt fungerat MYCKET bättre än enbart på blötmat.
Jag hoppas för Tezzis skull att torrfoder fungerar för hennes mage.

Planerna för Tezzan:
*sluta med tarmedicinen
*återbesök i januari och kolla hälsan+tänderna och då ska vi ta bort kortisonet helt`
*Försöka enbart ta laktulos vid behov
*jag ger ju fiber utblandat med vatten varje dag i en doseringspruta och jag hoppas på att kunna dra ner lite på de oxå,men annars får de va så som de är för det är mycket bättre att gå på natruligt än meiciner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0