Pappa...vila i frid<3


Denna låt spelades på din begraving.
JAg vet hur mycket du gilla elton john och det känndes som en självklarhet att denna skulle spelas på din begravning.

Ni som inte vet så dog min pappa i sjukdommen ALS för ett år sen.
Han fick konstiga symtom som benen vek sig + musklerna ryckte/hoppa i hela kroppen utan ansiket.
När jag fick veta att det va ALS så brast de för mig.
Jag förstod då att pappa lever inte länge till.
11månade fick pappa leva.
Det är en plågsam sjukdom där varje vecka blev en försämring.Tillsist kunde inte pappa gå.
Han ramla många gånger och slog sig illa och vet ni hur det känns att se någon man älska försvinna bit för bit fram för en och man kan inte göra något åt det.
Jag hade så gärna bytt min sitts med pappa.Jag hade gärna burit på hans smärta för han förtjäna inte detta....vem förtjänar en sjukdom som man inte kan göra något åt?Det finns inga mediciner för denna sjukdom utan alla dör i ALs.
Jag minns mina tankar att pappa kommer att dö....han kommer inte se mina barn,han kommer inte följa mig till altaret...han kommer missa allt.
Mest av allt kommer han lämna ett enormt tomrum och saknad.
Jag hade ju bara pappa och Tezzi....båda är borta....

Jag kan säga att det blir inte bättre som alla säger.Ett år har gott och saknaden finns lika mycket där.
Tankarna finns där varje dag och känslan att aldrig mer får se eller höra pappa igen är en otrolig hemsk känsla.
Efter ett år så har jag förstått att min pappa är död,men saknaden är lika stor....men mest av allt känns det som de hände för bara någon månad sen.

Jag älskar dig pappa och du anar inte hur mycket jag saknar dig och många tårar fäller jag för det gör så ont i mig att du ej finns mer.
Älskade papi....du är och kommer föbli min älskade pappa.<3






Vid denna tiden för ett år sen tog du tre djupa andetag och sen somna du in.
Vila i frid min tappre pappa.


Pappa har 5barn och alla dessa 5 barnen prata han mycke om då han blev sjuk.
Han träffa mig mest av alla sina barn men han älska oss alla.
JAg glömmer aldrig då han grät och förstod att han inte kommer se sina barn mer,och mest av allt fick han inte tid ,den tiden han ville ha med sina barn.
Pappa blev snabbt sjukare och sjukare och han ville inte att barnen skulle se detta då de hade varit en stor chock för dem,pappa kunde ju inte prata och säga allt de han ville få sagt.
Han ville de skulle ha de bra minnena av honom.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hemskt! Beklagar sorgen.

2011-04-27 @ 17:48:51
URL: http://shabbychicme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0