Safir

Vi har sökt Safirs ägare men ingen har hört av sig.
Lappar är uppsatta och efterlysningar på en hel del hemsidor och liknande.
Det har varit tyst i våra mobiler.
Vad gör man nu?
Hon är en liten kise och såå social och vill pussas och ha sig.
Hon är lugn och kommer troligtvis från en barnfamilj då hon är väldigt tollerant.

Jag har sett henne några veckor här men tänkte inte mer på de då hon har ett halsband.
Någon äger ju henne.
Men det va en em kväll då hon kalla och kalla och skitig och dann är hon.
Då fick jag lov att röra och kela med henne.
Hon ville inte låta en gå.
Då fick man känna på hennes tjocka päls och hur smal hon egentligen va.
Hon har varit ute länge,det ser man.

Hennes persolighet ser man inte på fottona.
När du pratar med henne så får hon ett speciellt ansiktsutryck.
Hon ler med ögonen.
Hon trampar mycket med sina framtassar och hon  pussas hela tiden när hon får chans.

Det börjar bli akut nu då hon blivit parad av hankatten här och vi försöker få ihopa en insamling till kastrering(man släpper absolut ALDRIG ute en okastrerad katt)
Sen måste hon få ett hem.

Kan någon hjälpa?
Sj har jag 0kr i inkomst och Tezzis lån att betala av.Taamira är just nu inne för att fixa sina tänder som jag har sparat i hopa nu i några år.
Jag tror det blir 300kr som jag kan ge till safirs kastrering.
Kan jag ge en summa så kan andra för jag vet att många kan undvara några kr.
Varför inte göra något bra åt någon?Hjälpa någon som vill bli hjälpt?

Jag har fått rabatt på kastreringen och den kostar ca 800kr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0