Vikt & Hälsa

Ni vet kanske att jag bestämde mig att sluta vara små mullig och gick ner 12kg.
Jag vägde ca 57,5-58kr till 164,5cm.
DOCK så hade jag en glädjevåg(ikeas visar fel) och sen när jag köpt en digital våg så vägde jag ju mer.Men jag hade ändån tänkt att gå ner något kg till då mitt mål va komma i st 36 i byxor.
Efter detta dog pappa och jag hantera detta mycket dåligt.
Efter jul och nyår bestämde jag mig att sätta fart igen.DEt gick jätte bra men sen somna Tezzi in.
Sen januari har jag lagt på mig 5kg och har totalt lagt på mig de där 12kg igen....

Det går hand i hand att må bra och ta hand om sig.Tar man hand om sig så självklart går man ner ivikt igen.
Jag har alltid smygätit och när jag va yngre så köpte jag en massa skit som jag gömde i rummet och åt när ingen såg.

När pappa dog rasa allt.
Sen dog Tezzi.
Sen förlora jag min arbetsträningsplats.

Det är ingen ursäkt att behandla en kropp så här.
Jag vet ju självklart jag måste ta tag i det och jag börja gråta när jag ställde mig på vågen....."vad har jag gjort"?

Jag har fövisso gått upp allt men är inte lika stor som jag va förra gången,men jag är aldeles för stor och jag är överviktig.

Jag blir arg när folk säger "du är inte tjock"...." du duger som du är"....självklart är det snällt att ni säger så MEN ni hjälper inte mig.
Jag vet att jag duger och jag är värdefull MEN jag mår inte bra och därav har jag gått upp igen.70kg till min längd ÄR INTE BRA!
Visst jag tränar varje dag men ännu en gång så är inte mitt beteende eller vikt något hälsosamt.

Det är bara på det Hanna lilla.
Jag vet jag har mina bästa vänner som stöttar mig och S vet exakt vad jag går igenom.
Jag är inte ensam och tack olov har jag mina två bästa vänner som är guld värda för mig.

Idag mina vänner är det mitt svar på allt detta....jo det är att idag börjar en ny kamp mot min övervikt.Det är den tuffa vägen som gäller och jag har nått botten nu och nu är det skta ta sig upp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0