Taamira

Ville bara skriva lite här om Taamira.
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra,jag har maken att välja mellan liv och död...varför har jag fått den makten att behöva välja ännu en gång?

Taamira har varit en sjuk katt hela sitt liv,ja precis som Tezzi.
Jag lova mig sj att jag INTE skulle låta de gå så långt som Tezzi hade det islutet och det har jag inte heller denna gång men känner nog att jag får förbereda mig att snart är det slut för lilla Taamiris....

Saken är den att sen vi börja medicinen blev hon lite bättre,men jag fick höja hennes medicin då de renovera då stress och damm fungerar negativt mot en katt med svår astma.
Hon hostar ju fortfarande men hon får ej bukandning mer,Men för varje gång hon hostat ser man att hennes andning blir lite mer ansträngd och det låter slemigt.Hon kan ibland tvätta sig under denna tid ,så jag undrar vilka tecken jag ska gå på...
Jag vet att när man har astma och hostat under en längre tid så bli lungorna inflamerade.När det blir inflamerade får katten mer slem(de blir slemiga oxå av astman) och det är nog mer slemet som verkar irriterande för Taamira.
Hon äter och kissar och bajsar som hon ska men jag vet inte om det bara jag som tycker det men kan tycka hon är lite dämpad nu oxå....men vem hade inte varit de med inflamation i lungerna?
Kortisonet är ju antiinflamatorisk och ska läka lungorna men det tar ibland månader och till och med ett år innan man kan trappa ner.

Jag känner att blir det inte lättare snart för Taamira så får hon lämna oss...bara av att skriva detta gör mig så fruktansvärt förkrossad!
Det jag minst vill är att hon ska må dåligt och ha ont och jag är så rädd att hon gör det.
Hon ger mig otydliga singnaler så jag vet inte riktigt vilka jag ska lyssna på.
Hon får ansträng andning efter varje hostattack men fast hon har ansträngd andning så kan hon ändån tvätta sig...gör man något sånt när man har svårt att andas?
LIka så när jag och katterna låna grannes vardagsrumm så fast taamira hosta så skulle hon likförbannat vara i centrum och kela kela och kela.
Men så är det endån något jag upplever ändån att hon är lite dämpad...Hon är inte riktigt sig sj...jag kan inte sätta fingret på det....men därimot har jag bestämt att får hon bukandning igen så är det ingen snack om saken,då åker vi in direkt.

Ville bara sskriva av mig som sagt,för jag vet inte hur länge till Taamira orkar.
Kan inte riktigt skriva detta på fb eller prata om detta då jag har en särbo som strängt säger att Taamira ska minsann inte somna in,men det är ju han i ett nötskal.Han blundar hellre för detta men man kan inte blunda hela tiden för det får inte gå så långt att hon lider och just nu är hon nog inte där,men jag känner att det är nära.

Hur mycket man inte vill förlora någon,som kommer den dagen stå där och väntar på det....frågan är bara hur jag ska klara detta en gång till....?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0