Åkte 9 hemma 14

Lång dag idag blev de och jag har verkligen fortfarande svårt att ta in de jag fick höra.
André blev ju glad då hon förklara alla olika sätt man kan göra så katter kan leva bra i år.
MEN jag vet inte va det är om det beror på att jag mår dåligt sj,men jag har svårt att tro att de blir bra men även om jag hoppas.Det Hela beror på Tezzi.
Vägen dit somna hon hos mig.Hon har alltid älskat åka bil.

Sen när vi va framme så va Tezzi ganska lugn,då vetrinären va så lugn och sanasd sj.
Vi fick kaffe och börja gå igenom Tezzis historia.
Hon tror och jag med att Tezzis bakben har varit en missbildning då jag berätta om hennes far som hade svår missbildning i båda höfterna.
Det är genetiskt,precis som med hundar.
Men hon kunde inte förstå att Tezzi hade så ont som jag förklarar.

Vi va där i två timmar och jag fick lära mig mer om katt massage,och en massa alternativa behandlinga när det gäller värk/smärta på katt.Det va mycket lärorikt och tyckte Tezzi va lätt att arbeta med.MAn kan göra de mesta med henne sa jag =)

Vi kom in på Tezzis framtid.Jag ville veta om jag bara drog ut på detta i några månader,eller om det va bättre att hon fick somna in.
Jag kände jag ville köra med öppna kort,att jag inte vill hon ska lida.
Hon förklara att hon tror Tezzi har alla möjligheter att få ett bra liv men vi fick hjälpa henne på traven.
Hon berätta om några fall som va bra,även om fall som va mindre bra men jag fick veta mycket.

Planen är att jag ska försöka ta bort denna medicin som Tezzi går på nu.För att kunna de så sätts ett skonsamt smärtstillning in som man brukar sätta in under korta perioder(även om hon känner katter som lever än idag och har haft artros i många år)
vi får se hur Tezzi reagerar och kan vi ta bort kortisonet är det bra och då sätts in ett livslångsbehandling av en medicin som ta bort det onda och inflamation.
Det är planen men vi får se hur det går.
Jag har lovat att jag ger de en chans så länge inte Tezzi blir sjukare,men vi får se hut Tezzi vill ha det.
Det är ju henne det handlar om och ser jag de minsta lilla tvivel från Tezzis sida så får min lilla pälskling somna in.

Vetrinären kunde iallfall tycka att Tezzis kropp ej gett upp.Pälsen va i kanonfint skick och även muskler och leder kändes bra,men hon tyckte att lite muskler vid bakpartiet skulle ej skadas+så kände hon ju höftledskulan där artrosen sitter.
Jag fick med mig ett nytt Glucosamin då de jag har hemma va inte så ultimalt till Tezzi.


När vi kom hem va och är fortfarande Tezzi helt slut,men det kan man förstå.
Första medicinen intagen...får se hur hon mår imorron och vi tar en dag i taget.

André bara gråt och gråter....Jag är lika ledsen som han men jag måste vara lite starkare då det är jag som måste ta ett beslut.
Jag pratar mycket om de med honom och han blir så ledsen,men jag försöker få han att förstå att vi är nog en av de få kattägarna som kämpat så här,hjälpt Tezzi i ur och skur och lever efter hennes behov.
Har även sagt att ibland kan man vilja något extremt mycket,så får man inte alltid som man vill
MAn får inte glömma bort den viktigaste i detta,det är Tezzi lilla...det är hon som bestämmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0