Hemma

Förbannad och arg är jag och har precis kommit hem.
De fick sig en avhyvling som hette duga då jag anser som så att jag har lagt ner så mcyket pengar och vad får man för hjälp?
De glömmer att informera och Tezzi får ju lida.!
Jag fick till information att jag ska gå ner i kortison från och med idag,och det va de som gjorde henne sjuk första början....
JAg förklara att hon blir jätte sjuk och får ont och inte vill äta,hur humant tycker du det är att jag ska behöva tvinga i henne mat för att ni glömmer att informera, och jag har ändån ränt hos vetrinären ett fåtal gånger och inte en enda gång har jag fått informationen hur jag ska gå tillväga.

Nu är inte Tezzi mycket bättre men har ätit själv idag och det är skönt,men sen sänks medicinen imorron och då kommer de i 7dagar vara ett helvete för jag kommer att se hur dåligt hon mår.
Tanken är att de ska sätta in en medicin som ska hjälpa henne mot de onda och många katter kan leva många år och må bra med denna medicin,MEN den kan inte sättas in för än kortisonet är borta.
Problemet är att egentligen måste kortisonet vara borta helt men det är en hälsorisk för Tezzi så jag ska försöka gå ner så mycket jag kan och på tisdag ringer det igen och kollar och då blir de en ny medicn.

Vi vet inte hur hon reagera på den nya medicinen,men den är till för artros.
Dock så finns de en fara,att i och med jag får sluta tvärt på kortisonet om 7dagar så innebär det att biverkningar kan uppkomma som diabetes m.m
Hade jag bara veta detta så hade jag klarat av att gå ner ännu mer med kortisonet då hon blir ok när man går upp i dos,och sen när man trappar ner när hon är stabil så tar det längre tid att hon blir så här dålig.
Nu ska jag trappa ner när hon är som sämst...och det gör ont ihjärtat,ÄVEN om jag vet att sen kan hon må jätte bra!

Alla hennes organ va i tipptopp....hennes kropp förutom ena bakbenet är i kanon skick....
Det är ändån svårt att släppa tankarna
*tänk om hon får biverkningarna av kortisonet då man slutar tvärt,det är väldigt skadligt
*tänk om metacam ej fungerar då?tänk om hon blir sämmre på det....då får jag gå tillbaka till kortisonet och eventuellt gå på hög dos...

jag är arg,pank,förbannad och helt jävla utmattad.
Man kan verkligen inte lita på verken läkare och vetrinärer*arg*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0