Torsdag

Jag har köpt nya "kattlådor" på ikea.De kostar 39kr st.
Tiisha gilla inte den kattlådan jag byggt om till Tezzi,då jag handikapp ompassa den.
Dock så tror jag Tiisha börjar bli könsmogen då hon kissar på sådant sätt när honor och hanar lägger revir.
Jag måste först vaccinera pälsbollarna och sen blir kastrerad.Man kan inte göra allt på en gång utan får göra en åtgfärd i taget.

här kommer bilder på "kattlådorna".

Här är den i köket.Ser ni att jag har skydd i lådan?Det hjälper mot kisset och bajset som kan hamna utan för+sprider inte kattsanden överallt.
Här är en närbild=)

Jag har 2kattlådor då jag inte vill någon ska bli avisad eller bort ljagad från lådan och börjar uträtta sinna behov någon annanstans.
Det är alltid bättre att ha en extra men den försvinner sen när alla kommit till ro och när Tiisha är kastrerad.


Kattlådan på toan ser ut så här:

Det är snyggt med vita lådor och denna låda är mycket hårdare i plasten än vad en vanlig kattlåda är.
39kr är en billig kattlåda och jag har haft en vit låda innan till Tezzi och Taamira när jag flytta till bjuv och de blev inte så skitiga som man tror=)

Stänkskyddet är vanliga "tabletter" i hårt plast från hemtex och kostar 19kr /st.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Supersmart!



//Östlund på kattforumet

2011-02-11 @ 14:58:25
URL: http://emiliesfeline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0