Taamira

Inte många timmar sömn inatt då Taamira blev akut dålig med sitt kisseri.
Jag trodde först det va Tiisha som hade stört henne och att hon ej hade "kissat färdigt" men imorse såg jag att det va något fel.
Självklart åkte jag in med henne och det togs ultraljus och där såg man att blånsan va inflamerad. Annars tyckte han att de han såg förutom de va bra (njurar m.m)
De tog även prover på urinet för att se om det är bakterier eller kristaller m.m

Jag fick oxå veta att till 99,9% trodde han detta va stress relaterat.
Ofta de katter som är stressade får sådanna problem och efter jag berätta om Tezzi + Tiisha så va han nästan helt säker att Taamira va väldigt stressad.

Jag kan ju tycka att hon va mer stressad innan men efter allt jag har gjort för att minska stress så har hon blivit lite bättre,men troligtvis inte helt bra=(

Slutnotan hamna på 2400kr+mediciner så totala kostnad för allt va strax 3tusen kr.

Vilken otur kan jag tycka och mycket pengar som man fått låna.Skulden blir mer och mer och Tezzis skuld är ju fortfarande inte helt betalad....*pust*

Taamira ska få medicin i 5dagar och fungerar den så ser vi förbättring inom någon dag.Det kan vara så hon ej tåler medicinen (pga av kräk och magproblem) och då får man ta en annan medecin=/
Men vetrinären va tydlig med att ingen stress eller annat skulle Taamira vara utsatt för utan saker och ting skulle vara som de va+hon behöver lugn och ro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0