Primer

De senaste åren har det blivit väldigt "hype" att ha primer och nu mera kan man köpa nya foundation som innehåller primer eller serum.
Jag som har viss allergi vill hellst inte prova på de nya foundation utan då vill jag heller ha en primer.

Vad är primer och varför används det?
Primer är till för att jämna ut huden,så porer och fina linjer minskar.Den jämnar oxå ut hudtonen och gör att makupen håller längre.
Är man 25+ så är det verkligen läge att prova på en primer,för ni kommer bli chockad över vilket ungt ansikte ni får,för det fick jag när jag prova denna:

Denna kommer från elf och kosta ca 60kr bara(det är en hemsida som är superbillig och googla elf så kommer ni dit)
Annars brukar primer ligga från 200kr och det är ju ganska mycke kan jag tycka.

Jag prova denna idag innan mineralpudret och jag fick porslinhy.
Jag vet dock inte om jag tåler den än men än så länge är denna produkt en mirakelprodukt.
Jag kan stark rekomendera en flytande primer(du som har en röd rodnad i huden finns de grön primer att köpa men den kostar ca 300kr)

Skönhet kostar,speciellt om du ska ligga på topp;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0