Laxeringsmedel i håret??!!


Denna används innan flitigt som laxeringsmedel,men de har upptäckt en del andra åtgärder den ska vara bra för.
En lite flaska kostar 42kr på apoteket och jag köpte den för att testa om håret mår bättre av den.
Man ska ha lite i hårbotten och dra ut det i topparna.
Jag har använt den två gånger och jag är ganska såld på produkten.
Nyligen köpte jag denna:
Den kostar ca 300kr(för normal storlek)
Men den kan slänga sig i väggen faktiskt och kommer inte köpa denna mer.Den fungerar bra dock på löshåret men mitt hår gilla inte den.

Men för att återgå till  ricinoljan så kan man använda denna till håret och ögonfransarna oxå.
Jag köpte den dock för mitt hår.
Det sägs att denna olja ska främja hårtillväxten en hel del men jag har svårt att tro de personligen.
Tex: ett vanligt friskt hår växer ca 1cm /månad men med denna olja ska håret växa upp till 5cm/månad.
Det låter för bra för att vara sant,och jag har lärt mig att låter det för bra för att vara sant så är det nog de med.
Jag tror därimot håret blir mer välmående+att de blir starkare för jag har fått en fin glans i mitt blonda hår+jag är inte torr och irriterad i hårbotten mer.

Så hälan efter köper jag hellre ricinolja för 42kr än kÉrastase för 300kr=)

Mitt hår är jätte mjukt,glansigt,känns lite starkare oxå och framförallt så mitt torra slitna hår känns som bortblåst=)


Kommentarer
Postat av: Linn

Sv: Jag drar också ut det överflödiga i hårtopparna. Mitt hår är tunt som fan men nu känns det som babyhår, helt mjukt & följsamt :)

2011-10-20 @ 09:19:11
URL: http://linnlowes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0