Taamira

Jag har haft lite strul med Taamiras ena öga ett tag.
Det började i nästan samma veva som Tiisha kom hit,men kom på sen att under denna tid hade jag börjat med ett nytt medel som man sköljer munnen med på katterna.
Jag baddar med en tops om tandköttet är rött,och sen tvättar Taamira sig och få in de i ögat.
Först trodde vetrinären de va en infektion,ioch med Tiisha kom hit.
Vi behandla Taamira och det blev väl inte helt återställt.
Va hos vetrinären igen och då denna gång hade jag kommit på detta med om det kan beror på medlet jag tar til tänderna varje kväll.
Jag fick några droppar som man återfuktar ögat med och dessa dropparna skulle jag ta då jag dåg ögat va torrt och irriterad+innan jag tvättar hennes tänder.
Dagen efter hade hon öppnat ögat helt och idag är hon inte alls lika röd i ögat!
Hon är inte helt återställd men det går åt rätt håll iallfall=)
Jag märker direkt när jag behöver ta de i ögat,och då tar jag en droppe.
Jag hoppas för Taamiras skull att de försvinner så hon slipper detta problemet oxå.
Hon har troligtvis astma,magproblem sen hon va liten+tänderna som inte är sååå jätte bra.
Dock så har vetrinären sagt att man sätter inte in mediciner förän man ser katten är almän påverkad.
Taamira äter och mår bra och har gått upp i vikt...sålänge det är så här så blir de inga mediciner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0