Tankar och funderingar....

Jag vet INGEN människa som inte har något i sitt liv som de måste "arbeta" med eller "kämpa med".
Vi alla har alltd något i ens liv som känns jobbigt eller något som de dagligen får tampas med.
Jag är en av dem och jag vet många som dagligen får kämpa och göra olika åtgärder för att få sitt liv någerlunda att fungera.
Vi hamnar någon gång i en kris som man måste hantera.Vissa av oss kan förstå att detta är något jag måste göra sj eller jag måste få hjälp med att hantera detta.
Det kanske är ett dödsfall som får en att få en helt annan syn på saker och ting och det är just detta jag menar att någon gång i ens liv händer det något som man känner "jag orkar inte"!

Det har hänt en hel del i mitt liv som kändes frukatnsvärt just då jag va i det.
Men saken är den att även om man känner så och ha en massa tankar så måste man sj lära sig hantera det,det är ingen annan som kan göra det åt en.Psykologer eller förebilder kan enbart ger dig vertygen men det är du sj som måste börja använda verktygen.
Ibland kan jag vara lite arg på mig sj,då jag nu är snart 28år och önska någon hade sagt detta till mig när jag va yngre, då mycket hände i mitt liv.
Bättre sent än aldrg säger ju det flesta.

Men hur kan det då vara så att vissa människor förstår detta?De förstår att du lever ditt liv för dig sj och det är de som använder verktygen för att göra det bästa av sitt liv.
Jag vet när pappa va döende och tre veckor innan han dog så sa han att han älska sitt liv.Han kunde knappt prata,och kunde bara röra huvudet för resten av kroppen va förlamad.
Hur kan det vara sig att just vissa människor förstår att det är de som har huvudrollen i sitt liv?
Det finns även de människor som få en massa massa på en gång och visst känner ni igen det att det bara väller över,men hur kan det vara sig att vissa människor kämpar på,medans vissa människor bara fortsätter i fel bana.?
Jag prata inte om någon speciell person utan allmänt då jag stött på e hel del olika människor med olika bakgrunder.Människor som varit svårt sjuka,som har varit hemlösa,missbruk m.m

När ska man förstå att det bara är DU som kan ändra hur DU ska mår.
Det är DINA tankar och DINA känslor som man måste börja hantera med de verktyg du får.
Det låter kanske jätte lätt för mig att säga detta men saken är där att jag hade inte sagt detta OM jag inte varit där i det där hålet.Det är enbart en familjemedlem som vet exakt vad som hänt i mitt liv och det va min pappa.Det är många i min närhet som inte har en aning ens om varför jag resonerar som jag gör.
Jag har lärt mig allt detta och jag ha fått verktygen att påverka mitt liv till det bättre.
Du kan oxå påverka ditt liv mer än du tror,och ta ansvar för ditt liv och börja leva!
Livet vänter inte utan det går vidare med eller utan dig och det hela börjar med att man måste förstå detta.Du måste förstå att det enbart är du som kan ändra hur du mår...ingen annan kan göra detta åt dig,glöm inte det.
Istället för att tänka på alt hemskt som just inträffar dig,så får man förstå att vissa saker kan du inte påverka,även hur mycket man vill....men vad kan man då påverka?Jo du kan påverka dina tankar och känslor.Du kan enbart påverka dig sj.
Vi kommer hamna i olika situvationer som man inte alls kan påverka och det är då man måste arbeta med sig sj och känslorna.
Jag har alltid sagt,"det är inte dugg synd om mig över huvudtaget,för visst har en massa inträffat som jag ej kunnat påverkat,men jag väljer att inte se mig som ett offer,det är inte mer synd om mig än vad det är för andra"

Glöm inte att ni lever för er skull,och varför inte då välja att ni ska få det bästa av ert liv.
Man lever bara en gång...livet väntar inte på er....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0