Allergi....

Har man problem med allergi så är man mer känslig att utvecka en annan allergi.
Jag har ju nämt jag fått reaktion när jag bygger med akryl.
Jag byttade märke och kändes bättre. men så fick jag en rekation när jag byggde naglar nu sista gången.Det va från penslen som jag fick en reaktion och känner väl lite att det känns hopplöst.
Jag kan inte bygga på mina dekorations tippar som jag har på en disply för jag får värsta reaktion på händerna.
Händerna är som sagt värst.
Dock så har jag hitta speciella skyddshandskar som tåler starkare kemikalier.Tycker det är värt att prova på så jag får fortsätta med min hobby och fixa mina egna naglar.
Min värsta reaktion va när huden kom i kontakt med akrylet som va ohärdat.Svåra vattenblåsor och min nagelbädd blev total förstörd.Jag får inte så allvarligt mer men händer och fingrar svillnar upp och känns som de bränner i händerna och blir väldigt röd.Sen får jag värk och svullnad som håller i dagar och sen blir jag bara öm.
 
Det är farliga medlen och annat man handskas med så man måste vara försiktig.Får jag bukt på detta så är planen att ta utbildningen nästa år.Men får jag ej hejd på detta så kan jag max fixa mina naglar 1gång i månaden(brukar ändra dekoration oftare).

Kommentarer
Postat av: LADYJ

Tack hjärtat, vad snä-ll du är! =) Jag tycker att det är väldigt tråkigt att du reagerar så starkt på akryl, det är ju så kul att hålla på med det =( Hoppas verkligen att handskarna hjälper dig! Håller tummarna, massa kramisar!

Svar: Jag hoppas det med <3 men vet ju jag har en känslig kropp så jag ska bara hitta ett sätt att hantera denna allergi oxå bara.Massa krya på dig !!!<3
MyStoryMylifeMyTruth

2012-12-04 @ 12:17:42
URL: http://ladyj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0