Foundation

Att det ska vara så svårt att hitta just "den" foundation...och jag är otroligt kräsen.
Alla ivory(den ljusaste) i vanliga foundation är för mörk för mig och i flera år har jag kört niveas smink utblandat med hudkräm(då det är väldigt täckande) men nu tillverkas den ej mer så hur löser man detta?
JAg har testat smashit i milk och det är skit rent utsagt.Den är som en fet hudkräm som aldrig går in i huden.
Make up store har ju milk oxå och den är väl oki för utom att det innehåller en massa mög för din hud så man får finnar av den.
Nästa steg är mineralpuder.
Jag har testat och testat Tikei och ibland blir den bra men ibland blir den så torr så man ser 90år ut i huden.
Jag är super torr så puder går bort hellt för mig.
Det bästa med Tikei är att den är super skonsam mot huden och det är många många olika färger.
Nu har jag gett mig på Tikei igen och provat förblandaden med en hudkräm och nu ska jag bara få rätt mängd puder så den ej är för kladdig eller för torr...sen ska jag prova sminka mig och se om det blir bra.
Hitills när jag provat på insidan av armen så blir den kanon men får ju prova i ansiktet oxå....ska bli spännande och se om jag äntligen blir så nöjd som jag vill bli=)
Jag hoppas att nu ska det fungera till 100% och alltid=)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men faaaaaan Hanna.. Du kan inte skriva så, eller säga så, jag förbjuder dig! Nu har jag i mitt nyvakna huvud en låt som jag hatar igen.

Ebonyyyyy and Ivoryyyy! mhmmm.

2012-02-23 @ 15:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0