Onsdag

Gud så tråkig min blogg är....inte alls så här jag vill den ska vara.
Den behöver en nybesign med nya bilder som visar hur jag ser ut idag+massa mode,fix och trix och outfit.
JAg älskade att ta fotto en gång i tiden men har tappat intresset lite.
Dels så får man ta hundra stycken för att hitta en som man är någerlunda nöjd med.
Men har bara mig sj att skylla då det är ju bara jag som gjort att jag ser ut så här...ingen annan.
Det är inte så att jag vill rasa i vikt utan jag har helt enkelt förstått att stäva efter en smal kropp fungerar inte i längden del för min problematik.
Vad är det för liv att se allt i siffrer?Att väga all man man äter och att räkna ut hur många kcal man förberänner.
När det va som värst så översteg jag inte kcal intaget utan skulle ligga på max 1000kcal/dag.
Då va de pilates,utoch gå,träna i 1,5h eller två,ut och gå,vibba en timme.(denna träning gjorde jag varje dag)
Min mat såg ut så här:
*proteindrink
*två ägg
*morötter
*middag
*frukt+bars+ the

Jag klara visst att gå ner och vsst blir man glad....MEN är det värt allt det jag vet idag?
JAg fick sådanna problem med min mat och börja smyga med maten,börja äta en massa kolhydrater(då de innehåller ämne som gör att de påverkar serotenin=må bra hormoner)
Enkelt va det ju när man åt så mycket så antingen fick man upp det eller så blev magen kaos.
Men det bästa av allt att jag blev sååå trött så jag orka inget annat än att sova...inga tankar eller känslor.

Jag kommer så väl ihåg när jag va på citycross med pappa.
Vi satt och fika där innan pappa samla orka för att klara handla.Detta va under den perioden han börja får symtomer men innan vi visste det va als.
Jag berätta då att jag ville gå ner ivikt.Men max 7kg.
Jag minns hans min då när jag sa det för alla i min familj har enbart sett den stora feta Hanna som man fått höra om hela min uppväxt.
Jag neka allt gott för varför skulle jag äta detta?och sen visa det sig jag gått ner 10kg.
Då blev jag peppad mer och körde ännu hårdare.
Det visa sig nu i efter hand att jag troligtvis vägt mer i vikt när jag börja.Dels hade jag en glädje våg som visa antal kg fel så troligtvis vägde jag omkring 75kg till 164cm lång.
Jag gick ner till 57,7kg och hade en mycket mycket bra muskelmassa=)Den va jag stolt över.
Samtidigt va det skönt att ha kläder som satt snyggt.

Nå jag vad har man lärt sig av detta?
Jo det är lätt att när det gäller mat och dieter så va så försiktig med detta.Försök att ha det så naturligt som möjligt.Uteslut hellst inget för det är då man bara "vill ha".
Det är viktigt att lyssna på sin kropp och vill man går ner så försök att tänka på det är en livsändring.
Jag ångra att jag börja räkna kcal...jag är visserligen på bättringsvägen men jag vägen ändån nästan 75kg IGEN.
Ändån får man höra folk som blir chockade över att jag väger sååå mycket för de tycker inte de syns.Men då blir jag mest arg för om NI hade vägt så mycket...hur hade NI känt er då?
Jag vill INTE gå ner så mycket igen.Det jag önskar är att får en sund syn på mat igen och få en hälsosam sätt till mat.
Jag vill må bra i sinne och kropp.

Jag är överviktig och det känns inte så bra men när man håller på att äta så lite så blir ämnesomsättningen paj.
Den är redan mycket dålig på mig(det kollar man upp hos läkaren) och jag har fel på hormonerna+jag har mediciner som ställer till det då jag ökar ivikt av dem.
Men man får ändån göra ett val....Man får försöka få kontroll.

Måste bara säga det oxå att många tror att det hela är enkelt...men det är bara till att äta mindre säger dem.Men då skulle jag vilja ge dem en kurs med lite mer kunskap.Det är mycket mer än så som spelar in.
Mår du inte pra psykist eller har stress runt kring dig så antingen rasar man i vikt,eller så går man inte ner något alls.
Kropp,psyke,hälsa,mediciner(en del värktabletter oxå) påverkar mer än vi tror.
Så att säga en sådan mening att det är ju bara till att äta mindre vill jag säga till er att skaffa mer kunskap om det innan ni yttrar er!
Jag sitter inte och svullar och äter bara....utan jag äter frukost,och mellan mål,mddag och något kvälsmål.Det är inget kosntigt med detta=)
(vill dock tillägga att jag har ej hätsätit den senaste 6månaderna)

Så vad vill jag säga nu då?
Jo jag är den jag är...men jag tänker inte stärva efter att bli smal.
Jag strävar efter att få ett hälsosamt liv=)

2009 ca 70-75kg


2010 60kg


2010 57,5kg


2012 70-75kg


Kommentarer
Postat av: Ninah

Svar till några inlägg efter som jag inte varit inne.

1: Den röda vill jag ha din jäkel men kan inte .. orättvisa i denna värld.bööl

2 HA jag hade rätt om den mörkbruna färgen.

3. oavsett om du är är överviktig på vågen hanna så är det nog bara du själv som ser detta eftersom du vet om det.. Med handen på hjärtat tycker jag du är fin och vacker precis som du är.



Och utöver det den finaste syster i världen, utan dig vet jag inte vad jag hade gjort..

Tveka aldrig om be om hjälp eller om du vill prata.

Jag är bara ett samtal bort.

Jag älskar dig.

2012-02-07 @ 18:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0