Tandblekning

Jag har provat en del olika tandblekning för hemma bruk och även hos salong.
Jag kan rekomendera bara en sort för en bra peng.
Dels så har de andra hemmabruksblekning en bettskena och de är inte alls bra.För när man bleker tänderna så ökar salivproduktionen och då känns det som man druknar i saliv då de samlas i bettbenan.
Denna här tandblekning är det två små bitar som det är medel på redan som man trycker på försiktigt på tänderna.
Jag har den starkaset och jag brukar faktiskt inte följa deras rekomendationer utan jag börja med att borsta tänderna med lite salt(för jag får lätt tandsten och det är bara där jag borstar med saltet för det är inte bra egentligen då de skadar emaljen och detta gör jag bara en gång och på första gången jag bleker för att få bort de mesta av missfärningar och annat)
Sen sätter jag i tandblekningen på överkäken och underkäken.
Jag har det i 1timmer fast de bara rekomenderar 30min.Varför har jag i det så länge?jo jag har provat mig fram och det fungerar kanon för mig och jag har i tandblekningen längre tid och bleker vart annan dag istället för varje dag.
Köp ett paket som avser 14dagar för oftast hinner man ej få resultat på 7dagar
.
Crest Whitestrips Supreme - 14 Dagars Tandblekning

OBS! Jag gick till min tandläkare för att få godkänt innan jag gjorde detta för jag va orolig att jag hade för dåliga tänder.Har du inflamation så ska du inte bleka tänderna.Får du sår av tandblekningen så avakta med tandblekningen(då brukar jag bleka vart tredje dag)
Va förskitig och följ rekomendationena och vill du öka tiden så öka försiktigt.Jag prova mig fram.första gången 30min och sen 40min m.m(aldrig mer än en timme får du ha i)
Blek på kvällen och ät inget efter blekningen.
Du kan få ilningar och tandköttet kan bli liiite vitt om de har blivit lite mycket tandblekning på(men detta kan hända oxå om du gör det hos tandläkaren/salnong) och det är inget farlig utan pilla inte utan låt det vara och några dagra är det borta.

En bra säljare på Tradera:
http://www.tradera.com/crest-whitestrips-supreme-14-dagars-tandblekning-28-strips-auktion_340743_158349457




Kommentarer
Postat av: Viktor

Härligt att höra lite åsikter! Får jag fråga vilka andra metoder eller produkter du provat? Crest Whitestrips verkar vara en populär produkt iaf!

2012-06-20 @ 21:26:59
URL: http://www.xn--tandblekningmalm-1wb.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0