Bas....

Jag brukar alltid ha lumene primer och sen foundation som jag duttar med en speciell "svamp".
Jag hade pensel och vanlig svamp innan men kände mer att de blir en mask utav det istället och det ska ju inte kännas som att man är spacklad.
Därav är denna "svampen" som finns billigt på hm och Gina tricot så bra då man duttar på foundationen och det blir inte kackigt eller för mycket utan jämnt och snyggt.
Dessutom så när man sminkar sig så här så är det inte risk att dra runder primern så den försvinner.
Svampen ser ut som det orange på denna bilden:
Så den delen som den står på,är den delen som ni duttar på ansiktet.Det går snabbt och blir jämt utan att det blir för mycke smink.
 
Den primern jag använder är denna:
Den är billig och bra och det är ju så tyvärr att vissa primer ej går ihopa med alla foundation,så man får prova sig fram.Denna fungerar på de flesta foundation jag testat.Varför primer?Sminket håller bättre och när man kommer upp i åldern så jämnar den ut hudtonen och porer/linjer.
 
Jag letade oxå efter en foundation som va lite mörkare så jag kan blanda in den med min vanliga foundation från maxfactor.Tänkte då någon billig från hm eller Gina tricot men det blev en från maxi och kosta 59kr.Jag blev så glatt överaskad och är den bästa jag haft helt ärligt!Jag har provat sååå många men antingen är de för matta=kackigt eller för blöta eller ej täckande alls och går ej in i huden+ jag kan få finnar,utslag m.m
jag blev så nöjd med denna foundation så jag har köpt den ljusaste pearl nr 1 och nr 4 golden som jag blandar för att få effekt.
Denna trollade bort linjer och runt ögonen som man får fina linjer ,så brukar sminket sätta sig i linjerna men inte denna utan den jämnar ut och får porslin hy.Den är inte för torr heller utan helt perfekt enligt mig.
 
Mitt tips är att prova svampen först så ska ni se skillnad på sminkningen.Perfekt för dem som vill få det jämt och inte bara foundation som ligger på huden utan det känns inte sminkat.
 
Min hy är ju åt det torra hållet och jag smörjer bara in mitt ansikte varje kväll med en fet nattkräm eller ansikts olja så jag smörjer mig aldrig innan jag tar på basen utan jag anväder mig utav dessa tre bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0