Vikt & Hälsa.....Vad vill jag uppnå?

Jag gick ju ner över 12kg för något år sen och detta tog ca 1år.Med sjukt mycket träning varje dag+ väldigt reducerad kost så klarade jag detta många om och men då jag har lite problematik i botten som ställer till viktnedgången,men INGET är omöjligt.
 
Min pappa blev sämmre och döende och det va där jag va så ledsen och förtvivlad och orka inte denna stränga livslevnad.Sen när han dog så slog det ut mig helt.Dock så blev min ena katt sjuk så all tid jag hade ledigt va att ta hand om henne,ut och gå,massage,medicin m.m
Jag satte mig sist och skötte inte maten eller träningen.Jag fick min hetsätning här oxå för jag hade reducerat intaget av kolhydrater och lät mig endast äta bröd eller bullar på min "ät dag".Det blev till en överdrift och det slutade med att jag satt och va ledsen och åt massa bröd,och gärna en limpa direkt för att antingen kunna bli så mätt så jag blev sjuk och kräkte=så fick jag sova eller bli så mätt så jag kunde sova.
Dessa livskriser slog runt mig totalt och  jag har kämpat sen 2010 för att få rättsida på mitt ätande och har inte hetsätit sen snart 1år tillbaka.
 
Jag ångrar mig så brutalt att banlysa viss mat,för blir det förbud så vill man bara ha och ha.Som sagt sen 2010 har jag försökt få rättsida på hetsätning,känslor,och inga förbud.
Jag har även försökt denna appen med shape up för att inte gå upp mer för jag gick upp till hela 75kg till min längd 164cm.Jag har alltid varit en "kraftigare bit" men tjocka lår och höfter och dem hade jag kvar även när ja gick ner i vikt fast någon cm mindra bara=)Shape up appen är bra men det blir ändån i fel tänk på mig då jag ser "nämen jag har ca 174kcal över,men då kan jag ta frukt och the´.Det blir lite fel för jag va inte sugen på frukt eller så men jag hade kcal över så då kunde jag äta ju.
Det blir fel tänk där med....
 
Jag vill bara få en balans och inte överäta.Nu har jag inte räknat kcal men ätit mina frukostar,mellis,middag och något lite på kvällen.Jag ska verkligen försöka hålla detta för jag tror mer detta blir det bästa för mig.
Jag vill inte rasa i vikt,gå på dieter eller något utan för att hålla detta långsiktigt måste man få en bra syn på mat,och äta det man behöver men i rätt mängder.Tex jag äter max två mackor till frukost för jag vill ha detta och tillåter mig detta.Allt handlar om en balans,och det gäller allt i livet.
 
Ställde mig på vågen idag och den visa -2,1kg.Ett steg i rätt riktning=)Jag trodde jag hade gått upp i vikt för jag känt mig svullen men det har då berott på min bråkiga mage.....och kan slänga in en notis att naturläkemedlet VITA BIOSA tar jag en shott varje dag och har hållt mig inflamation tillbaka sen jag börja med den igen=)
 
Vad vill ni uppnå?
Dieter är bra att de finns,men det är många som gå ner när de går på dem,men sen när man slutar så börjar man äta igen och då intalar man sig "jag ska äta nyttigare" men i själva verket så äter man som man altid ätit och klart går man upp igen.Jag har testat de flesta dieter och piller och svält men det som ska vara långsiktigt så behöver man göra en livsändring och detvill säga att få rättsida på kosten så man altid kan äta så+får in motion i vardagen,för kroppen är till för att röras.När du är som tröttast och det värker i kroppen,det är då du behöver träningen som mest!
 
Glöm inte att njut av livet och allt vad det innebär!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0