Elcigaretter.....

För att förtydliga så va detta ett tidinställt inlägg och att detta har absolut inget med att göra att baktala någon eller några.Detta är ett infromations inlägg enbart för jag känner en del rökare som är vänner.Jag har inga dolda budskap utan all denna info har jag fått via nätet då jag googlade om elciggaretter så detta handlar enbart om olika alternativ till rökning!Vet inte hur mycket tydligare jag kan vara men ville bara skriva det.
 
Nu har säkert hört talas om detta och jag är inte rökare sj utan jag forska mer av det då killen va intresserad.
Dock så är det tur att jag är så nogran efter att leta info för tydligen finns det för och nackdelar med detta oxå.
 
Det finns så många olika varianter och vissa liknar helt vanliga cigaretter och vissa är större och till och med i pip modell finns.
Man använder en smaksatt vätska som man droppar i i tanken eller i filtret och man kan även göra som så att köpa nicotin vätskor men tyvärr får man ej köpa de i sverige då det är olagligt.Varför är det olagligt för det säljs ju nicotin hit och dit?Jo det är för att det klassas enligt läkemedelsverket som ett läkemedel och inte som en tobak.Man får inte sälja det i sverige men man kan ta hem via vissa hemsidor från sverige med en seperat leverans från utlandet.Det är lagligt att köpa hem från utlandet för eget bruk men inte sälja vidare!
Sen finns det olika varianter av dessa vätskor och olika halter nicotin så man får läsa på om man ska hålla på med detta.
Sen inte nog med det så finns de en rad kopior som säljs från kina tex som är faktiskt en lika stor hälsofara som ciggaretter nästan.Det är så att dessa kopiorna säljs billigt men dock så innehåller dem cancerframkallande "medel" i matrialet så de varnar för dessa.Lägg då hellre till en 100lapp och köp en äkta variant istället.
 
Nu ska jag ej skrämma upp er eller så för det är en rad positiva saker med den.Om du köper rätt elcigg och vätska så innebär det att du ej får i dig alla de tillsattser som är skadliga som finns i en cigg.Den är mycket hälsosammarare och det är billigare än vanligt cigg.Sen kan du röka inne och varsom helst för det är bara vattenånga som kommer ut så de blir ingen pasiv rökning här inte.Men sen är det så att det är förbrukningsvara så man får med tiden byta ut tank,batteri m.m och vissa elcigg får man byta en del en gång i veckan!Så läs på och tänk efter och jämnför är mitt tips=)
 
Jag kommer skriva om ett företag som säljer elcigg efter killen har köpt och tanken är att börja med nicotin och sen trappa ner och enbart ha smaksatt vätska.
 
Den modellen killen tänkt köpa är denna:
 
Killen tänkte byta ut munstycket direkt och ett nytt kostar 17kr=)
Har som sagt hittat en bra sida med kanonbra startpaket och skriver mer om detta sen....jag har ju en del rökande vänner;)
 
All info jag har skrivit här kan man Googla efter och sj läsa artiklar och m.m där denna infon finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0