Hälsa?

Ja detta med hälsa ,träning kost är en evig djungel och hur många har inte försökt att ändra på kosten och annat?
Det hela handlar om en livstilsförändring och jag gjorde en helomvändning 2009.Jag lyckades gå ner mer än 12kg och mådde faktiskt ganska bra kroppsligt och magen va bättre när jag åt nyttigt och räknade kcal för man överåt aldrig då. Men något hände som sparka under mina ben helt och det började då pappa va så pass sjuk och va döende.Det va här jag tappa kontrollen och började äta och äta och vipps så va tröstätandet igång igen.Inte bättre blev det när pappa sen somna in.Jag gick tillbaka till gamla spår igen och jag försöker inte vara så "hård mot mig sj" fast jag vet att idag ligger jag på 15kg + och är överviktig.
 
Jag har länge velat ändra på mig och inte känna som jag gör när jag verje gång ska göra ved mig till jobb.Kika på hur kläderna sitter,svullen mage pga inflamationen och paddan man ser i sminkspeglen.Jag vill inte se ut så här mer....
Det handlar om måtta allt och jag har ju fått in träningen igen och jag äter enbart macka på morgonen för detta saknade jag när jag räknade kcal.Jag vill bara må bättre och få bättre självkänsla.
 
Rikedom är inte en massa pengar för mig utan det är att må bra och tänka att idag är en bra dag.
Jag tar en dag i taget och invänttar gott proteinpulver(då jag äter förlite protein) och hoppas på att kunna ta en dag i taget och klappa mig på axlen efter varje dag.Jag tänker inte svälta eller gå på dieter utan jag vill ha en balans och må bra....
Jag vägde här under 60kg och hade fått en hel del muskler=)Jag va normalviktig här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0